Blog

آیا بازاریابی رویداد به فروش کمک می کند؟

توسط دسته‌بندی نشدهدر 5 ژوئن 2023

ایونت مارکتینگ یا بازاریابی رویداد، نوعی بازاریابی است که با اهداف آگاهی از برند، ترویج نام تجاری، محصول و خدمات انجام می ‌شود. این نوع بازاریابی باعث ایجاد روابط عمیق با مشتریان می ‌شود و اطلاعات و آموزش کافی در مورد محصول مورد نظر به آن‌ ها می‌ دهد. برگزاری رویدادها می‌ توانند به صورت آنلاین یا آفلاین باشند. ایونت مارکتینگ می‌ تواند به صورت اسپانسرینگ یا میزبانی یک رویداد اتفاق بیفتد.

بازاریابی رویداد چیست؟

بازاریابی رویداد یک استراتژی تبلیغاتی است که شامل ارتباط چهره به چهره بین برندها و مشتریان آن ها در رویدادهایی مانند کنفرانس ها، نمایشگاه ها و سمینارها می شود. هر رویداد دارای شرایط، مخاطبان، محتوا و فرهنگ های متفاوت است. بنابراین، شایسته است که به روش منحصر به فرد خود به بازار عرضه شود. بر خلاف بازاریابی برونگرا که با تبلیغ در تلویزیون و رادیو و بیلبوردها، میلیون ‌ها نفر خطاب قرار می گیرند، مخاطب این شیوه از بازاریابی تعدادی خاصی هستند که در مکانی دور هم جمع شده ‌اند. بازاریابی رویداد یکی از بهترین راه ها برای موارد زیر است:

  • ایجاد آگاهی از برند
  • افزایش تعامل با مشتری
  • ایجاد لید
  • افزایش فروش

باتوجه به استراتژی و اهداف بازاریابی هر کسب و کاری می ‌توان یک رویداد کوچک با 20 نفر مهمان یا یک ایونت چند هزار نفره برگزار کرد. رویدادها معمولاً در یک روز و طی چند ساعت به پایان می ‌رسند. رویدادهای بزرگی هم هستند که برگزاری آن ‌ها چند روز طول می ‌کشد. برای مثال کمپانی اینباند یک رویداد بزرگ چند روزه برگزار کرد که در آن بیش از 24 هزار شرکت کننده از 110 کشور و 300 سخنران حضور داشتند. تفاوتی ندارد رویداد بزرگ باشد یا کوچک، زمانی تأثیرات یک رویداد مشاهده می‌ شود که در مکان و زمان درست برگزار شود.

چرا برگزاری ایونت مارکتینگ اهمیت دارد؟

اکنون بیش از هر زمان دیگری ایجاد تمایز برای کسب و کارها مهم است. این نوع بازاریابی به شما کانال ‌ها و روش‌ های جدیدی برای ارتباط با مشتریان می ‌دهد. اهمیت ایونت مارکتینگ به افزایش اعتبار شما خلاصه می شود. شرکا و مشتریان این فرصت را دارند که شخصاً با یک برند تعامل داشته باشند و آن را قابل اعتمادتر کنند. 75 درصد از صاحبان مشاغل می گویند که شانس برقراری ارتباط های مفید دلیل اصلی آن ها برای شرکت در رویدادها است.

  • حدود 31 درصد بازاریابان معتقدند که این نوع بازاریابی تنها کانال بازاریابی موثر است.
  • حدود 87 درصد مدیران ارشد اجرایی به قدرت فراوان این شیوه از مارکتینگ بسیار معتقدند و در برنامه‌ های آتی شرکت برگزاری رویدادها را گنجانده ‌اند.
  • بیش از 84 درصد شرکت‌ کنندگان در رویدادها بیان کرده اند که بعد از برگزاری یک رویداد دیدگاه بهتری نسبت به برگزار کننده آن رویداد و برند پیدا کرده‌ اند.

بازاریابی رویدادی چقدر موثر است؟

بازاریابی رویدادی یک فرصت عالی برای کسب و کار به نظر می رسد. این کار برای دستیابی به اهداف تجاری، افزایش درآمد و ایجاد ارتباط قوی با مشتریان بالقوه بسیار موثر است. با این حال، همه رویدادها به یک اندازه برای کسب و کار شما مفید نیستند. بیایید انواع مناسبت هایی را که بازاریابان آن ها را با ارزش ترین می دانند، معرفی کنیم.

  • همایش ها
  • سمینارها
  • رویدادهای VIP
  • رویدادهای رهبری فکری
  • معرفی محصول

چند دلیل دیگر علاوه بر موارد ذکر شده، برای استفاده از این کانال بازاریابی به شرح زیر است:

  • 52 درصد از صاحبان کسب و کار ادعا می کنند که این بازاریابی بیشترین بازگشت سرمایه را ایجاد می کند.
  • 41 درصد از نمایندگان کسب و کار فکر می کنند بازاریابی رویداد کانالی موثرتر از بازاریابی محتوا و ایمیل است.
  • شرکت‌هایی که بیش از 30 درصد رشد را تجربه می‌ کنند، بیشترین فعالیت را در این نوع از مارکتینگ داشته اند.

5 قدم اصلی برای داشتن یک استراتژی event marketing قوی

اگر می ‌خواهید ایونت خود را خراب کرده و هیچ نتیجه ای نگیرید، تبلیغ نکنید! این کار بهترین راه برای خراب کردن همه فرصت ‌هایی است که در رویداد انتظار شما را می ‌کشند. این گونه هیچ بازدید کننده ‌ای نخواهید داشت و رویدادتان هیچ نتیجه ‌ای برایتان نخواهد داشت. اگر می‌ خواهید این اتفاق غم ‌انگیز رخ ندهد، استراتژی ‌ها و ایده‌ هایی را که در ادامه بیان می‌ کنیم، جدی بگیرید.

  1. یک صفحه فرود با نرخ تبدیل بالا بسازید

روش ‌های زیادی برای ثبت ‌نام شرکت ‌کنندگان وجود دارد. از وب‌ سایت‌ های مختلف گرفته تا ربات‌ های چت در شبکه‌ های اجتماعی مثل تلگرام. اما هیچ وقت نباید از صفحات فرود ساده و در عین حال موثر غافل شوید. تقریباً 60 درصد از بازاریابان معتقد هستند که وب ‌سایت موثرترین کانال برای تبلیغ بازاریابی رویداد است.

بهتر است لندینگ پیج قبل بسازید تا مخاطبین به رویداد شما علاقه ‌مند شود. می‌ توانید یک صفحه فرود عالی با بودجه بسیار کم و بدون نیاز به مهارت برنامه نویسی یا کدنویسی بسازید. کافی است از یک سازنده صفحه فرود استفاده کنید. صفحه فرود برای علاقه ‌مند کردن افراد به ثبت نام در رویداد باید اطلاعات زیر را ارائه دهد:

  • این رویداد در مورد چیست و چرا بازدیدکننده صفحه فرود باید برای آن وقت بگذارد؟
  • میزبانان و سخنرانان چه کسانی هستند و چرا مخاطب شما باید به نظرات آن ها اهمیت دهد؟
  • نوشتن جزئیات مربوط به رویداد، از جمله تاریخ، مکان، دستور کار و سایر موارد مهم
  • فراخوان ‌های واضح، برجسته و CTA های قدرتمند
  1. تبلیغ ایونت در شبکه‌ های اجتماعی

رسانه‌ های اجتماعی در دل خود ابزارهای زیادی دارند و موقعیت‌ هایی عالی برای تبلیغات در اختیار شما قرار می‌ دهند. ایجاد صفحات ویژه در فیسبوک، تبلیغات در وبلاگ ‌ها، اینستاگرام، کانال ‌های تلگرامی و روش ‌های مختلف دیگر می توانند به معرفی ایونت کمک کنند. برای این که دسترسی خود را به مخاطبین بیشتر کنید، از تبلیغات متقابل با میزبانان یا سخنرانان رویداد استفاده کنید. آن ها می ‌توانند مخاطبان تازه‌ ای برای شما فراهم کنند. نکته دیگر استفاده از منابع تأثیرگذار است. اگر می‌خواهید ایونت مارکتینگ خود را تبلیغ کنید و مخاطب را برای مدت طولانی جذب کنید، ربات‌ های چت و تعامل با مخاطبین در شبکه ‌های اجتماعی را فراموش نکنید.

  1. از FOMO استفاده کنید

منظور از FOMO همان ترس از دست دادن فرصت است. یعنی ترس از این که دیگران ممکن است تجربه ‌های پر ارزشی داشته باشند و فرد آن‌ ها را از دست بدهد. در چنین موقعیتی افراد دوست دارند که با دیگران همراه شوند و کاری که آن‌ ها انجام می ‌دهند را انجام دهند.

جالب است بدانید که 56 درصد مردم از “از دست دادن یک رویداد”، “خبر” یا “به روز رسانی مهم شبکه های اجتماعی” می ‌ترسند. این ترس می تواند یک نیروی محرکه قابل توجه برای ایونت مارکتینگ شما باشد. می ‌توانید با استفاده از مطالب زنده و جذاب (مانند عکس‌ ها و فیلم های مربوط به سال گذشته، اعلامیه ‌های جالب توجه و …) باعث افزایش تمایل مخاطب خود برای حضور در رویدادتان شوید.

  1. تشویق و ترغیب به تولید محتوا توسط کاربر

تولید محتوا توسط کاربر، یکی از روش ‌هایی است که بار روی دوش تیم سازنده را کاهش می دهد. علاوه بر این، به شما این امکان را می ‌دهد تا به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید. رویدادتان را خیلی راحت تبلیغ و منتشر کنید و خود را در شبکه ‌های اجتماعی به دیگران معرفی کنید.

ساده‌ ترین راه برای به دست آوردن محتوای تولید شده توسط کاربر، ایجاد هشتگ اختصاصی در شبکه ‌های اجتماعی و تشویق کاربران به استفاده از آن است. یک گزینه دیگر برای ایجاد شور و اشتیاق در کاربران، ایجاد مسابقه و رقابت است. می‌ توانید یک موضوع خاص را انتخاب کرده و از مخاطبین بخواهید در مورد آن محتوا تولید کنند. به افرادی که جذاب ‌ترین عکس، ویدیو یا متن (بر اساس نوع محتوایی که اعلام کرده ‌اید) را تولید کرده ‌اند یا بیشترین تعامل را گرفته ‌اند، جایزه بدهید.

  1. درگیر کردن شرکت ‌کنندگان با ایمیل مارکتینگ

بازاریابی ایمیلی هنوز هم یکی از کانال‌ های قدرتمند در استراتژی کلی بازاریابی است. تقریباً 66 درصد از مدیران می ‌گویند که کمپین ‌های ایمیل مارکتینگ، موثرترین ابزار برای تبلیغ رویداد آن‌ ها بوده است.

به یاد داشته باشید که الزاماً یک ایمیل نتایج شگفت‌ انگیز به همراه ندارد. تبلیغ و ارتقای برند از طریق این کانال به ایجاد جریان نیاز دارد. چنین جریانی لیدها را از طریق یک کانال بازاریابی هدایت می ‌کند و به رویداد و کسب و کار شما می ‌رساند. می ‌توانید با یک ایمیل دعوت شروع کنید و از این طریق با مخاطبان فعلی خود در ارتباط باشید.

انواع بازاریابی رویداد

برای ایجاد یک برنامه بازاریابی رویداد جامع، حتماً رویدادهای آفلاین و آنلاین را در نظر بگیرید تا تا حد امکان به مشتریان بالقوه دسترسی پیدا کنید. انواع بازاریابی رویدادی به شرح زیر خواهد بود:

  1. رویدادهای آنلاین

رویدادهای آنلاین ارائه دهندگان و شرکت کنندگان را از طریق یک رابط مبتنی بر وب به یکدیگر متصل می کند. این رویدادها معمولاً هزینه کمتری نسبت به رویدادهای حضوری دارند و می توانند به شما امکان دهند به راحتی به مخاطبان عظیمی دسترسی پیدا کنید. طبق گزارش فوربس، در شش ماه اول همه‌ گیری کوید 19، یک پلتفرم رویدادهای مجازی رشد 1000 درصدی را گزارش کرده است. انواع متداول رویدادهای آنلاین شامل وبینارها، رویدادهای مجازی، رویدادهای پخش زنده و رویدادهای ترکیبی است.

  1. نمایشگاه های تجاری

نمایشگاه های تجاری گردهمایی افراد و مشاغل است. این رویدادها معمولاً دارای غرفه ها و فضاهایی هستند که مملو از محصولات یا خدمات ارائه شده توسط صنایع است. یک کسب و کار ممکن است برای نشان دادن یک محصول یا صرفاً برای شبکه سازی و تقویت حضور خود در یک بازار، اسپانسرینگ یا شرکت در نمایشگاه را برعهده بگیرد. این کار فرصت خوبی برای شبکه سازی و همچنین کسب اطلاعات بیشتر در مورد رقبا در بازار فراهم می کند.

  1. سمینارها

سمینارها رویدادهای ارزشمند و آموزشی هستند که تعداد کمی از افراد در آن شرکت می کنند. آن ها شامل بحث و سخنرانی، هستند. برخی از سمینارها شبیه به یک سخنرانی کلاسی برگزار می شوند که در آن یک متخصص اطلاعات را در قالب سنتی با مخاطبان به اشتراک می گذارد. برخی دیگر به گونه ای طراحی می شوند که بازاریابان پیام شرکت خود را به عموم مردم یا کارمندان یا شرکا می رسانند.

  1. راه اندازی مهمانی ها و جشن ها

این ها معمولاً رویدادهای کوچک تر و هدفمندتری هستند. این رویدادها معمولاً بسیار صمیمی هستند با هشت تا ده نفر یا می توانند بزرگ تر باشند با 50 شرکت کننده یا بیشتر. رویدادهای کوچک تر معمولاً سطح بالایی دارند و یک محیط خصوصی را فراهم می کنند. این نوع رویدادها نباید بر روی یک محصول یا نام تجاری متمرکز شوند، یک سخنرانی یا ارائه ساده می تواند به همسویی رویداد با کسب و کار کمک کند و به شرکت کنندگان یادآوری کند که چرا آن ها آنجا هستند.

  1. ورکشاپ ها

ورکشاپ ها شبیه به سمینارها و میزگردها هستند؛ زیرا بر اشتراک دانش و آموزش شرکت کنندگان متمرکز هستند. اما برخلاف سمینارها و میزگردها معمولاً برای عموم آزاد است. کارگاه ها را می توان هم به صورت مجازی و هم به صورت حضوری ارائه کرد ومعمولاً حول یک موضوع مرتبط با تجارت متمرکز می شوند.

برنامه ریزی ایونت مارکتینگ چگونه است؟

در این قسمت به این مورد خواهیم پرداخت که برنامه ریزی ایونت باید چگونه باشد.

  • تبلیغات، تبلیغات، تبلیغات

هر کسب و کاری شایسته داشتن یک برنامه تبلیغاتی قوی است. اما دانستن این که از کجا باید شروع کنید کار راحتی نیست. بازاریابی باید همزمان با برنامه ریزی رویداد شروع شود. از این گذشته، بدون داشتن استراتژی تبلیغاتی عالی، هیچ کس از رویداد شما مطلع نخواهد شد.

  • رویداد خود را به خوبی بشناسید

اولین قدم برای داشتن یک بازاریابی موفق این است که رویداد و هدف آن را به خوبی درک کنید و بشناسید. پس از آن می توانید بر جزئیات بیشتری مانند نام، تم (theme) و رنگ بندی آن تمرکز کنید. این تجزیه و تحلیل می تواند به عنوان طرح برنامه بازاریابی به شما کمک کند.

تِم هر رویداد با توجه به هدف آن از رویدادی به رویداد دیگر متفاوت است. یک تم عالی، با هدف رویداد ارتباط برقرار کرده و مخاطبان را به خود جلب می کند. همه تم ها یکسان ساخته نمی شوند. تم رویداد فقط به مضامین تبلیغاتی زیبا مانند “یک شب زیر ستاره ها” اشاره نمی کند؛ بلکه پیام تأثیرگذاری است که در طول کل رویداد یا برندسازی ارائه خواهد شد

نمونه هایی از بازاریابی رویداد موفق

این روش بازاریابی در شرکت ‌ها و کسب و کارهای بزرگ و کوچک استفاده می ‌شود. در ادامه تعدادی از مهم ‌ترین نمونه ‌های آن معرفی می ‌شوند.

  • Google I/O

اگر چه گوگل کنفرانس خود را برای توسعه دهندگان به صورت آفلاین برگزار می ‌کند؛ اما این رویداد را در اینترنت نیز پخش می ‌کند. برای دستیابی به کیفیت بالای پخش، گوگل از دوربین 360 درجه استفاده می ‌کند. تمام ویدیوها نیز در یوتیوب قرار می ‌گیرند.

در رابطه با محتوا، گوگل ترکیبی عالی از سخنرانی ‌های آموزشی کارشناسان برتر و تبلیغات محصول شرکت را ارائه می ‌دهد. هر سال این برند ویژگی ‌های جدیدی را برای محصولات نرم ‌افزاری و سخت ‌افزاری خود معرفی می‌ کند.

  • نشست زیر 30 فوربس

فوربس با اجلاس زیر 30 سال خود نمونه ‌ای کلاسیک از یک رویداد رهبری فکری و شبکه را ارائه می ‌دهد. مهم ‌تر از همه، این گردهمایی دقیقاً مطابق با علایق مخاطبان هدف است.

این رویداد برای جوانان برگزار می شود. بنابراین، اجلاس زیر 30 علاوه بر سخنرانی، شامل فعالیت ‌های سرگرمی مناسب است. ازجمله این موارد می ‌توان به جشنواره موسیقی، مسابقه سرعت، سفرهای میدانی متمرکز بر صنعت، جشنواره غذا و خدمات اجتماعی اشاره کرد.

  • کنفرانس نوآوری فناوری لیسبون

این کنفرانس یکی از مهم‌ ترین رویدادها در زمینه فناوری در دنیا است. افراد بسیار زیادی در این جشنواره حضور دارند و به دنبال سرمایه گذاری در فناوری ‌ها و نوآوری‌ های جدید اینترنتی هستند. استفان هاوکینگ یکی از سخنرانان برجسته این رویداد بوده است.

  • کنفرانس فناوری کسب ‌و کار CEBIT

یکی از بزرگ‌ ترین رویدادهای تجاری و فناوری که در استرالیا برگزار می ‌شود. این رویداد در زمینه فناوری اطلاعات، فروش، امور مالی، بازاریابی و … فعالیت می‌ کند. افرادی که برای سخنرانی در این رویداد انتخاب می ‌شوند در زمینه‌ های مختلف رسانه، آکادمی‌ ها، فناوری ‌ها، سمینارها، کسب ‌و کارهای اینترنتی و … فعالیت می ‌کنند.

مزایای استفاده از ایونت مارکتینگ

بازاریابی رویداد به کسب و کارها کمک می ‌کند تا موفق شوند. اما چگونه این کار انجام می شود؟ چرا باید روی این استراتژی برای کسب و کار خود سرمایه گذاری کنید؟ در این بخش برخی از مزایای این نوع بازاریابی آورده شده است:

  • افزایش آگاهی از برند

هر رویداد بازاریابی فرصتی برای آموزش بیشتر مشتریان در مورد برند است. رویداد پیرامون برند داستان ارزش‌ها، لحن و انرژی شرکت را بیان می ‌کند. این کار باعث می شود خریداران بیشتر از شخصیت یک برند آگاه شوند و احتمال بازگشت مشتری به برند افزایش می یابد.

  • باعث ایجاد کسب و کار می شود

شرکت‌ ها سرمایه ‌گذاری در رویدادها را انتخاب می‌ کنند؛ زیرا فرصت‌ های کسب ‌و کار و درآمد جدیدی ایجاد می ‌کنند. 95 درصد از بازاریابان معتقدند که رویدادهای حضوری می‌ توانند تأثیر عمده ‌ای بر دستیابی به اهداف کسب ‌و کار اولیه داشته باشند.

به‌ عنوان میزبان رویداد، فرآیند ثبت‌ نام به تنهایی فهرستی از افرادی را ایجاد می ‌کند که از قبل به محصول یا خدمت شما علاقه‌ مند هستند یا حداقل در جمعیت هدف شما قرار دارند. اگر در یک رویداد شرکت می‌ کنید یا از یک رویداد حمایت مالی می‌ کنید، می ‌توانید از طریق فهرست ایمیل، پیشنهادات یا با اجرای یک مسابقه، سرنخ ‌ها را جمع ‌آوری کنید.

  • ایجاد تعامل با تمام مشتریان

اکثر کسب و کارهای امروزی هیچ ‌گاه مشتریان خود را از نزدیک نمی ‌بینند، اینجاست که قدرت ایونت مارکتینگ خود را نشان می‌ دهد. بیش از نیمی از بازاریابان معتقدند که رویدادها بسیار برای ایجاد تعامل با مشتریان موثر و مفید هستند.

  • ترویج آموزش در صنعت و محصول

درست است که انواع رویدادهایی که در آن شرکت یا برگزار می ‌کنید مهم است؛ اما نباید از مباحث آموزشی هر رویداد هم غفلت کرد. این ‌که هر رویداد تا چه حد آموزشی باشد نیز در موفقیت آن رویداد سهم مهمی دارد. اگر در رویدادها به مسائل آموزشی بیشتر توجه شود و تبلیغ محصول یا خدمت را در کنار آموزش داشته باشد درصد موفقیت کسب و کار بسیار زیاد خواهد بود.

ارزیابی درصد موفقیت یک بازاریابی ایونت

در رویدادی شلوغ می ‌توان به ‌راحتی به اطراف نگاه کرد و از حضور و مشارکت افراد لذت برد. اما آیا این راه خوبی برای ارزیابی میزان موفقیت رویداد است؟ خیر، چشم وسیله خوبی برای اندازه‌گیری نیست. می توان میزان موفقیت کمپین بازاریابی رویدادی را مانند سایر روش ‌های بازاریابی با کمک برخی از شاخص ‌های کلیدی عملکرد (KPI) سنجید.

  • تعداد ثبت ‌نام کنندگان و شرکت ‌کنندگان

بدیهی است که تمام افرادی که در ایونت ثبت ‌نام می‌ کنند، در آن شرکت نمی ‌کنند. تعداد ثبت ‌نام‌ های رویداد خود را با تعداد افراد شرکت ‌کننده مقایسه کنید. باید آن دسته از افرادی که ثبت ‌نام کرده و شرکت ‌نکرده ‌اند را شناسایی کنید تا بتوانید دلایل شرکت ‌نکردن آن ‌ها را بفهمید.

ممکن است که بسته ‌های قیمتی متنوعی برای ثبت ‌نام و حضور در ایونت خود در نظر بگیرید. باید در این حالت نگاهی به اطلاعات ثبت ‌نامی‌ ها بیندازید تا ببینید آن ‌ها از کدام پکیج استفاده کرده ‌اند. به عبارتی، باید بدانید که با ارائه چه چیزی می ‌توانید تعداد شرکت‌ کنندگان را افزایش دهید.

  • درآمد و نسبت هزینه به آن

میزان درآمد ناخالص حاصل از ایونت یکی دیگر از شاخص ‌های کلیدی عملکرد است. منظور از درآمد ناخالص تمام پولی است که به دست می‌آورید. اغلب کسب ‌و کارها ترجیح می‌ دهند که از نسبت هزینه به درآمد استفاده کنند. زیرا هزینه ‌ها اعم از اجاره محل برگزاری، تجهیزات و پذیرایی، هنگام محاسبه درآمد ناخالص در نظر گرفته نمی ‌شوند. بنابراین بهتر است بدانید که برای کسب درآمد چه مقدار هزینه کرده ‌اید.

  • میزان رضایت شرکت‌ کنندگان

موفقیت ایونت مارکتینگ در گرو رضایت شرکت ‌کنندگان آن است. ممکن است سنجیدن میزان رضایت آن ها شاخص مناسبی برای ارزیابی موفقیت کمپین به نظر نرسد؛ ولی نظر و تجربه شرکت ‌کنندگان به شما کمک می‌ کند تا نقاط ضعف و قوت خود را پیدا کنید.

  • برند منشن

برای ارزیابی عملکرد کمپین بازاریابی خود باید بدانید که شرکت‌ک نندگان درباره آن، به‌خصوص در شبکه ‌های اجتماعی چند بار صحبت کرده‌ اند. آیا شرکت ‌کنندگان محتوایی منتشر کرده ‌اند که سایر افراد را جذب کند؟ می ‌توانید هشتگی برای ایونت خود در نظر بگیرید تا محتواهای مرتبط با رویدادتان را راحت ‌تر رصد کنید.

  • تعداد مخاطبان جذب‌ شده و نرخ تبدیل

جذب مشتری یکی از مزایای کمپین است. بنابراین برای ارزیابی عملکرد خود باید بدانید که آیا در این زمینه خوب عمل کرده ‌اید یا خیر. ابتدا باید تعداد مخاطبان جذب‌ شده را به دست بیاورید و سپس ببینید که چه تعداد از آن‌ ها به مشتری تبدیل شده‌ اند.

برای محاسبه نرخ بازگشت سرمایه (ROI) کمپین باید بدانید که چقدر برای جذب هر مخاطب هزینه کرده ‌اید. نرخ بازگشت سرمایه بازدهی رویداد را نشان می ‌دهد و متوجه خواهید شد که آیا مسیر را به درستی طی کرده ‌اید یا خیر.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سبد خرید